Kommunikation & Trivsel
Vi tilbyder
- Kommunikaiton
- Kommunikation og samarbejde
- Trivsel
- Konflikthåndtering
- Anerkendende kommunikation
- Feedback og feedforward
- Coaching
- Den befriende samtale
Kommunikation
Som mennesker er vores kommunikation styret af vores indre “billede” af vores partner i kommunikationen og omvendt. Det faktum er essentielt for, at vi kan blive endnu skarpere i vores kommunikation. Vi skal kende os selv og vores egne billeder og evne at ændre dem for at opnå nye resultater med vores kommunikation.
Trivsel
Det er afgørende for oplevelsen af trivsel og ”succes”, at man formår at kommunikere sine synspunkter klart og tage imod andres synspunkter. Et godt samarbejde starter altid hos én selv, og derfor er det oplagt at lære redskaber, der støtter op om det.
Dig som Udviklingspilot i Kommunikation & Trivsel
Vil du lære, hvordan du kommunikerer klart, imødekommende og professionelt? Bliv undervist i effektiv og konstruktiv dialogbaseret kommunikation. I løbet af kurset vil du blive præsenteret for konkrete værktøjer til klar kommunikation, som du kan inddrage i dit arbejde med det samme. Vi vil introducere dig for relevante eksempler og praktiske øvelser undervejs, så du kan se, hvordan du kan bruge effektiv og klar kommunikation til at undgå misforståelser og forbedre kommunikationen mellem dig og dine kollegaer
Vi ved godt, at samarbejdet og en god kontakt med kollegaerne betyder alt for arbejdsglæde og trivsel. Kommunikation er grundstenen i al samvær med andre mennesker. Derfor er det vigtigt, at vi forstår, hvad kommunikation består af, hvad vi selv tilfører den, og hvad vores kollegaer tilfører. At føre en ligeværdig kommunikation uden misforståelser og dis-respekt er en en vanskelig opgave i en travl hverdag, hvor vi alle brænder for netop vores opgaver og synspunkter. At føre en ligeværdig og assertiv kommunikation, hvor alle bliver hørt og får sagt, hvad de vil, er en forudsætning for et godt psykisk arbejdsmiljø og for et godt samarbejde.
Det er afgørende for oplevelsen af trivsel og ”succes”, at man formår at kommunikere sine synspunkter klart og tage imod andres synspunkter. Et godt samarbejde starter altid hos én selv, og derfor er det oplagt at lære sig redskaber, der støtter op om det.
Vidst du at Udviklingspiloternes kommunikationsuddannelser kan afsluttes med en kompetencegivende eksamen (10 ECTS), hvis du ønsker det.